tisdag 5 oktober 2010

100925







Tävlingsdag.Lite pirrigt ä de ju!!!!Vaknade, vi låg kvar i sängen och kollade på tv ett tag.Sedan lite frukost.Efter frukosten blev det en promenad på banan. Vi gick en sväng i depån också,kolla om det fanns något att handla.12.50 dags för start,jag kom ut till starten lite sent.Jag fick stå i första led längst ut,så det blev inner kurva den första.Första böj var det trångt med sedan höll jag på ytter det flöt på.Det var skitkul, ett satans grepp i banan.Jag körde med bibbslang både fram och bak.Det är ju helt otroligt vilken skillnad än o ha luft i hjulen.Man kunde ju köra rätt på stenarna och världens fäste på dom hala stenarna.Jag var snart i fatt dom sista i gruppen före.När jag gick ut på andra varvet sträckte jag ljumsken,det var inte skönt.Smärtan gick över mer och mer,och så häktade det tag ibland AJ AJ!!In o tanka på andra varvet.Där var Bettan, Patte och Mimmi beredda.Jag maskade lite tvättade ansiktet och tog nya glasögon det tog ca 4 min.2 varv kvar ca 80 min åkning det flöt på ,3 e varvet var mitt snabbaste.Jag är riktigt nöjd med Kawasakin det är grymt botten drag i den.Jag hade önskat att jag hade Reklus kopplingen på men, mem det gick bra ändå.90 plats av 500 är jag nöjd med.124:e förra året.Efter målgång var det gött att gå in i husbilen och ta en varm dusch.På kvällen gick vi ner till öl tältet och tog en öl.Där var det live band som spelade och en trail åkare hade upp visning.Tack för en fantastisk dag natti natti.

1 kommentar: