lördag 1 maj 2010

100501


Fullt upp med arbete 1 MAJ.Vi vaknade sent ca 10.00 skit skönt.Jag är lite sliten nu,det har varit mycket på jobbet .Det ska det ju vara,det ska vara mera en fullt upp ,då jobbar man bäst.Vid 11.00 drog jag upp till gropen o tränade,det blev 2 varv.Dax att renovera bak -stötdämparen.Det gick ej att ställa på trycket,jag kände att det var på gång på lägret.Hem och tvätta o plocka isär crossen.Jag måste ju få ihop den till helgen då är det sandracet i Finspång.Sedan blev det lite förbättringar på släpkärran.För i helgen blir det premiär resan med husbilen och släpan ,ca 11m ekipage.Vi var ute o gick frugan och jag, vi gick en liten slinga i skogen som vi har här.Det var helt vitt av vitsippor jättefint var det.Sedan blev det dax för mat,jag gjorde kyckling fileer fyllda med ost och lite kryddblandning och gräslök.lite pära i ugnen och kuckel sås, den blev hyfsad.I morgon 16,00 ska vi till min dotter Jessica och fira henne .Hon fyller 20 ÅR 9 Maj den lilla snorgrodan.Det var inte länge sedan hon sprang om kring med tummen i munnen och sin lilla kudde.På kvällarna var hon folkilsken och hade kli i bena hon hade mina jakt sockor på sig som räckte upp till naveln.Nu har det nog gått över tror jag,eller kanske är det hennes pojkvän Crille som få ta det.Hon var go ändå när hon va liten.Men det är rätt gött när dom är stora ungarna.Jag är så stolt över alla våra 4 ungar.Dom sliter o fixar o donar.En stolt pappa/styvpappa

1 kommentar:

  1. pappa, blir tårögd <3 bästa pappan, och bästa styvmamman har jag. Skulle aldrig kunna btänka mig någon annan styvmamma än bettan. Är så glad att ni har varandra. Finaste som finns är ni! imorgon ses vi, himla kul. PUSSPÅER <3 / Jessica

    SvaraRadera