måndag 10 maj 2010

100509




























Dags för start,Peter Aronsson startade för oss. Varvet tog ca 35 min ,lite halv spänd var man ju innan man kom iväg.Började med en bit på cross banan ,det var as kul, skit fin var banan.Sedan in i en sten backe, ut på asfalt och sedan in i fin skogs åka.Efter det kalhygge, lerigt,halt och stenigt.In i skogen igen kärr, spårigt ,hur djupa?inte så djupa.Sedan kom det som Tompa har fobi för och sömnlösa nätter innan tävling.BERG ,JÄVLA BERG,JAG HATAR DET!!!!!!!men det gick faktiskt bra ändå.Peter åkte bra första varvet,vi åkte nästan lika fort.När jag kom in efter 2:a varvet var jag så slut,man kanske ska träna mera?Peter gick ut på det sista varvet. Det var ca 40 min kvar att åka,jag tänkte det blir nog inget mer varv för mig.MEN när det var 5 min kvar kom Peter .Jag fick åka ett varv till,as trött var jag. Men då fick jag en framför mig i spåret som åkte som satan på rakorna och sedan stod fast på berget och i kärrena.Han sa åt mig.det går inte så bra för dig va? DÅ BLEV LIFBERG VRESIG,han ska aldrig vara före mig i mål.Ja det är inte så roligt att starta bland dom sista.De började och plocka ner banden runt banan och lägga igen spåren när man kommer.Det känns som man åker extremt sakta då.Målgång !då tänkerg man ,där står min älsking och några polare och tar emot.NÄ inte en kotte var ä dom nu då?De satt vid våran husbil och Bettan grillade korv åt dom.Jag fick skrika!ja är här nu!!! Det blev en korv åt mig med.Det var en kul tävling.Det som är så roligt är att Bettan tycker det här är skoj,hon fixar o styr med fika tar kort o donar.Sedan får man inte glömma alla grabbar o tjejer som man umgås med under tävlingar det är ju skit skoj.4 placerinar bättre i år 28:de

1 kommentar:

  1. Ja du tomas bättre tjej kan man inte ha. Hon är mån om oss alla både på och utan för banan. kram lotta

    SvaraRadera